tehetsegpont logo

 TEHETSÉGPONT A VELENCEI  ÁLTALÁNOS  ISKOLÁBAN

          tehetsegpont logo         

N-JOY and SHARE angol nyelvi tehetségműhely 2019-2020.

5. évfolyam

 Műhelyvezető: Tóthné Benkő Mónika

N-Joy and Share angol nyelvi komplex tehetséggondozó program NTP-KNI-19 kódjelű pályázat

Köznevelési intézményben tanuló, fiatal tehetségek számára szervezett, új kezdeményezésű vagy már hagyományokkal rendelkező, legalább 30 órás, tanórán kívüli, élmény- és felfedezés vagy alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, melynek eredményeként tárgyiasult alkotás (pl. kiállítás, interaktív bemutató, makett, poszter stb.) jön létre.

Az angol nyelvi tehetségműhely N-Joy and Share programjának a lényege és célja a gyermekek idegen nyelvi képességeinek, ismereteinek fejlesztése mellett, különböző kultúrák megismertetése és elfogadtatása, illetve a tanulók saját kultúrájának idegen nyelven történő bemutatásának elsajátítása. Mindezek mellett fontos szerepet kap a prezentálás, a megszerzett tudás átadása, egymás tanítása. Az angol nyelvű előadásokat kis csoportokban kooperálva, egymás segítésével, mentorálásával készítjük elő.

Intézményünk 2009-ben kezdte meg a két tanítási nyelvű képzés bevezetését felmenő rendszerben. Azóta kiemelt figyelmet fordítunk az angol nyelv tanítására, módszertani megújulásunkra. Iskolánk nyelvi programja már nem csak a régiónkban, de országos szinten is ismert és elismert lett az elmúlt évek alatt. 2009 óta évente szervezünk nyelvi konferenciákat angoltanárok, angolos tanítók és/vagy anyanyelvi tanárok számára, ahol jó gyakorlatainkat mutatjuk be neves előadók mellett.

Tehetségműhely foglalkozásainkat 2017-ben kezdtük 5. évfolyamon felmenő rendszerben a két tanítási nyelvű programban résztvevő tanulókból merítve. 2017 óta regisztrált tehetségpontként, 2019 óta pedig akkreditált kiváló tehetségpontként működünk.

Jelenleg 34 tanuló vesz a különböző műhelyfoglalkozásokon idegen nyelv tehetségterületen. 2018-ban elnyertük az Európai Tehetségpont díjat a két tanítási nyelvű programunkkal. A műhelyfoglalkozásokon a holisztikus szemléletet követjük, próbáljuk átültetni a gyakorlatba az eddig megszerzett tudást és a tanítási óráktól teljesen független programot dolgoztunk ki.

A gazdagító és lazító programok egy részét a matematika tehetségterületen működő műhelyekkel közösen szervezzük. Ilyen volt például a Parlament látogatása: szimmetria a matematika terén, idegenvezetés, szimbólumok, magyar kultúra közvetítése az idegen nyelv területén. Úgy gondoljuk, hogy ezzel a megközelítéssel a holisztikus szemléletet, a tantárgyköziséget még jobban tudjuk hangsúlyozni. Bár tanulóinkat nem versenyekre készítjük, de az itt elvégzett munka hatása mind tanítási órákon, mind helyi, regionális és országos versenyek szintjén megjelenik.

Várt eredmény, hogy a tanulók frusztráció nélkül legyenek képesek megosztani véleményüket kultúrákról, kultúrák közti különbségekről. Képesek legyenek képviselni és bemutatni saját hazájukat, kultúrájukat más országok képviselőinek. Eredménynek könyveljük el, ha a gyerekek törekedni fognak a program megvalósítása során a jó teljesítményre, motivációjuk, érdeklődésük fenntartható lesz és hatékonyan dolgozzák fel az új ismereteket. Fontos, hogy a tanulók megedződjenek a feladathelyzetekben.

A program során megvalósuló alkotások:

  • poszterek készítése amerikai államokról, és brit régiókról
  • interjú készítése anyanyelvi beszélőkkel, célnyelvi országból érkezőkkel (hanganyag)
  • VLOG készítése Magyarországról, magyar kultúráról (videó)
  • fotókönyv készítése az iskolánkról

 2. N Joy and Share program Oldal 1

 2. N Joy and Share program Oldal 2

  Név Osztály
Bálint Hajna 5.c
Dudra Dorottya 5.a
Füst-Molnár Milán 5.c
Gellért Janka Piroska 5.a
Hajostek Hanna Laura 5.c
Kecskeméti Attila 5.a
Keresztes Gerda 5.c
Kőszegi Csenge Fruzsina 5.c
Matyi Márton Áron 5.a
Molnár Eszter 5.a
Monok Bernadett 5.c
Nagy-Mátrai Zita 5.c
Ónodi Lili 5.a
Ötvös Luca 5.a
Pap Kevin 5.b
Pósa Petra 5.a
Raveczky Gergő 5.c
Rózsás Nóra Flóra 5.c
Say Júlia 5.c
Simon Lilien 5.c
Soós Maja 5.c
Szigeth Réka Szilvia 5.c
Szigeti-Nagy Balázs 5.a
Tóvári Levente Boldizsár 5.b

4. N Joy and Share munkaterv Oldal 1

4. N Joy and Share munkaterv Oldal 2

haladasi statisztika Oldal 1

haladasi statisztika Oldal 2

 Módosítás

Sajnos a többi tehetségműhely foglalkozással együtt az N-Joy and Share angol nyelvi komplex tehetséggondozó programot sem sikerült teljes mértékben befejezni a kialakult járványhelyzet miatt. A digitális munkarend bevezetésével, nem volt alkalmunk ezeket a programokat megvalósítani, a legtöbb műhelyünkben március közepétől április végéig folytattuk a foglalkozásainkat online, azonban azt tapasztaltuk, hogy szükséges a fizikai jelenlét ahhoz a fajta munkához, amit mi elterveztünk, így májustól már nem tartottunk foglalkozásokat, és lezártuk műhelymunkáinkat. Az elmaradt foglalkozásokat, gazdagító, lazító programokat szeptemberben tervezzük megvalósítani.

 

Az N-Joy and Share angol nyelvi komplex tehetséggondozó program során megvalósult alkotások, programok:

  • poszterek készítése amerikai államokról, brit régiókról
  • interjú készítése anyanyelvi beszélőkkel, célnyelvi országból érkezőkkel (hanganyag)
  • fotókönyv készítése az iskolánkról
  • lazító, gazdagító program: Parlament látogatása (közösen)

Ami elmaradt:

  • VLOG készítése Magyarországról, magyar kultúráról (videó)
  • lazító program: tanulmányi kirándulás
  • interaktív családi nap
  • rövid film készítése az éves munkáról

Copyright © 2014. Zöldliget Általános Iskola

Ez az oldal cookie-kat használ. A böngészés folytatásával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.